- Jesteś tutaj:
- www.sosnowiec.pl
- Urząd
- Miejski Rzecznik Konsumentów
Miejski Rzecznik Konsumentów w Sosnowcu
Jeśli chcesz uzyskać poradę Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Sosnowcu
najpierw zadzwoń pod numer
(32) 296 04 28
Po wstępnym zapoznaniu się z Twoim problemem indywidualnie dopasujemy odpowiedni sposób udzielenia porady lub pomocy.
Wydarzenie będzie transmitowane na żywo na kanale YouTube UKE (https://www.youtube.com/user/UKEregulator).
Miejski Rzecznik Konsumentów – Adrianna Peć
ul. Modrzejowska 32A, I piętro
tel. 32 296-04-28 (sekretariat)
e-mail: rzecznik@um.sosnowiec.pl
adres do korespondencji:
Urząd Miejski w Sosnowcu
Miejski Rzecznik Konsumentów
Aleja Zwycięstwa 20
41-200 Sosnowiec
Sprawy konsumenckie – to relacje między konsumentem i przedsiębiorcą. Rzecznik może udzielać pomocy konsumentom w sprawach, w których stronami są konsument i przedsiębiorca.
Do zadań Miejskiego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
- Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów
- Współdziałanie z właściwym miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi
- Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych
Rzecznik Konsumentów nie jest rzeczoznawcą i nie wydaje opinii rzeczoznawczych, nakazów, zakazów, ani nie nakłada na przedsiębiorców kar.
Występowanie do przedsiębiorców w indywidualnych sprawach
Wniosek o podjęcie wystąpienia w indywidualnej sprawie konsumenckiej (plik nieedytowalny)
Wniosek o podjęcie wystąpienia w indywidualnej sprawie konsumenckiej
Klauzula informacyjna RODO – art. 13
Klauzula informacyjna RODO – art. 14
Uwaga!
Właściwość miejscowa rzecznika :
Miejski Rzecznik Konsumentów w Sosnowcu wykonując zadanie powiatu jakim jest ochrona konsumentów udziela porad prawnych i pomocy wyłącznie mieszkańcom Miasta Sosnowca.
Konsumenci z innych powiatów winni zgłaszać się po poradę prawną do rzeczników działających w starostwach powiatowych i miastach na prawach powiatu zgodnie z ich miejscem zamieszkania bez względu na miejsce dokonania zakupu towaru lub zawarcia umowy.
Użyteczne linki:
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów http://www.uokik.gov.pl
- Rzecznik Finansowy http://www.rf.gov.pl
- Rzecznik Praw Obywatelskich http://www.brpo.gov.pl
- Urząd Komunikacji Elektronicznej http://www.uke.gov.pl
- Arbiter Bankowy http://www.zbp.pl
- Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach/ Sąd Konsumencki http://www.katowice.wiih.gov.pl
- www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
PORADNIK KONSUMENTA
JAK SKUTECZNIE ZŁOŻYĆ REKLAMACJĘ
PRAWA KONSUMENTA – TERMINY REKLAMACYJNE
REKLAMACYJNE PRAWA KONSUMENTA WCZORAJ I DZIŚ
GWARANCJA CZY RĘKOJMIA, OTO JEST PYTANIE
REKLAMACJA Z PARAGONEM LUB GWARANCJĄ
UMOWA ZAWARTA POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA
ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA LUB NA ODLEGŁOŚĆ
WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA LUB NA ODLEGŁOŚĆ
WAŻNE INFORMACJA
Szanowni Konsumenci,
Jeżeli do Państwa zgłosi się, lub zadzwoni ktoś z atrakcyjną ofertą obniżenia rachunków za telefon, prąd czy gaz lub w celu sprawdzenia licznika, twierdząc, że jest przedstawicielem firmy, z którą Państwo mają podpisaną umowę, proszę pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności!
- Upewnijcie się, z kim rozmawiacie, zawsze skontaktujcie się z operatorem, zakładem energetycznym, spółdzielnią – zadzwońcie i zapytajcie, czy firma kogoś do Was wysłała i w jakim celu.
- Nie podpisujcie niczego bez przeczytania, zwróćcie uwagę na logo firmy i przeczytajcie początek umowy, gdzie zwykle wskazane jest z kim umowa zostaje zawarta. W razie problemów z przeczytaniem drobnego druku lub zrozumieniem treści nie podpisujcie dokumentów.
- Nie pozwólcie zabrać sobie podpisanej umowy czy innych dokumentów.
- Jeśli już podpisaliście jakąś umowę, nie odkładajcie umowy do szuflady. Natychmiast porozmawiajcie z rodziną, znajomymi lub zgłoście się jak najszybciej do rzecznika konsumentów.
- Pamiętajcie, że na rezygnację z umowy zawartej w mieszkaniu, na pokazie, przy użyciu telefonu macie 14 dni. Nie dzwońcie do firmy, nie odsyłajcie dokumentów, które dostaliście, tylko piszcie! Rezygnację najbezpieczniej i najlepiej wysłać listem poleconym na adres firmy podany w umowie.
ZAPRZESTANIE DOSTAW ENERGII ELEKTRYCZNEJ I GAZU PRZEZ SPÓŁKĘ ENERGETYCZNE CENTURM S.A. W WARSZAWIE
PORADNIK OSTROŻNEGO KONSUMENTA (kliknij)
PRZEDŚWIĄTECZNY KONSUMENCKI PORADNIK ZAKUPOWY (kliknij)
AKCJA „WAKACYJNE LATANIE”
Materiały do akcji zostały przygotowane przez Europejskie Centrum Konsumenckie z siedzibą w Warszawie.
- 18
- września 2024Środa
- 16oCTeraz
- 18oCJutro
- 20oCPojutrze